Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fotografie jako výtvarná pomůcka pro děti v MŠ
TŮMOVÁ, Alena
Cílem bakalářské práce je vytvoření souboru fotografií a kreseb, které budou děti používat jako metodickou pomůcku při každodenních činnostech v mateřské škole. Výtvarné řešení pomůcky je spjato se souborem prozaických textů Vítězslava Nezvala Věci pro děti. Bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části jsou popsány motivační aspekty týkající se vnímání uměleckého díla, estetického vnímání, ilustrace a fotografie. Samotné realizaci metodické pomůcky předchází bližší seznámení s literární předlohou. Součástí praktické části je vytvoření metodické pomůcky, která bude rozvíjet dětské představy, myšlení a řeč. V závěru je ponechán prostor k verbálnímu objasnění vlastní výtvarné realizace.
Knižní ilustrace v kresbě
UNGEROVÁ, Magdalena
Tématem bakalářské práce je ilustrace a její historický vývoj. Bakalářská práce je rozdělena do několika částí. V první části se zabývám ilustrací vědeckou. Ve druhé části popisuji vývoj ilustrace po historické stránce a třetí část je věnována komiksu a čtvrtá část je věnována ilustraci pro děti a mládež. Text je doplněn fotografickou přílohou.
Knižní ilustrace ke zvolené literární předloze: Muž s dýmkou a houslemi - Arthur Conan Doyle.
KONEČNÝ, Adam
Tato diplomová práce obsahuje teoretickou a praktickou část: 1. Praktická část: - obsahuje soubor devíti ilustrací ke knize Arthura Conana Doylea Muž s dýmkou a houslemi ( původní počet prací stanovený nad deset, byl v průběhu práce snížen z důvodu nesourodosti jednotlivých povídek{--} kniha je výběrem provedeným napříč původního členění autora , a bylo usouzeno, že by počet narušil celkovou kompozici na úkor jednotnosti. - ilustrace jsou provedeny kombinovanou technikou - prezentovány jsou volně (bez pasparty) - k praktické časti jsou přiloženy přípravné skici a zkušební tisky 2. Teoretická část: - obsahuje tři hlavní části - pojednání o oboru ilustrace - rozbor knihy a zdůvodnění inspiračních vlivů - zdůvodnění praktické části diplomové práce
Výtvarná realizace knihy: Bible pro děti.
UHLÍŘOVÁ, Lucie
Moje diplomová práce by měla spojovat všechny tři studijní obory, tedy výtvarnou výchovu, občanskou výchovu a pedagogiku. Cílem práce je vytvoření autorské knihy biblických příběhů pro děti. Základní myšlenkou je přiblížit bibli nevěřícím lidem, respektive dětem. Teoretickou část diplomové práce jsem nazvala podtitulem K čemu Bible? Vysvětluji v ní, proč by měl i nevěřící člověk bibli znát. Bibli zkoumám z různých úhlů pohledu. Pátrám po tom, jaký má kniha knih význam pro různé skupiny lidí (věřící a nevěřící, děti, umělci...), řeším vztah Bible {--} výtvarné umění, zabývám se také tématem Bible ve škole. Jedna kapitola je věnována výčtu různých rčení, jmen a dalších věcí, které pocházejí z Bible a my je používáme v běžné řeči. V mé práci má místo také moje osobní zkušenost s Biblí, můj vztah k ní. V poslední kapitole potom popisuji postup práce na praktické části. V praktické části své diplomové práce jsem se zaměřila na Starý zákon. Převyprávěla jsem některé příběhy ze Starého zákona jazykem vhodným pro děti. K těmto biblickým příběhům jsem vytvořila soubor ilustrací technikou linorytu (celkem 19 celostránkových, 5 polovičních, 3 malé a obálka knihy). Své texty a ilustrace jsem potom uspořádala do knihy, jejíž grafickou úpravou jsem se také zabývala. Tuto knihu příběhů jsem nazvala První krok k Bibli.
Czech publications of Jean de La Fontaine´s fables and their illustrations
SEIFERT, Jiří
Práce se obecně zabývá rozborem českých vydání Bajek Jeana de La Fontaina a jejich ilustrací. V úvodu jsou stručně nastíněny život a dílo tohoto klasicistního básníka a jeho přínos literatuře 17. století. Dále se diplomová práce věnuje vrcholnému dílu bajkaře, jaké události ho dovedli k psaní bajek, co jimi zamýšlel a jak byly přijímány čtenáři. Jelikož jsou Bajky dílem, kde je od prvního vydání jedním ze základních rysů ilustrace, je zde krátce nastíněna její historie v literárních dílech a poté zejména v samotných Bajkách. Důraz je kladen na dodržování původního záměru La Fontaina na recepci díla v různých časových obdobích a na originalitu jednotlivých ilustrátorů. Na konci teoretické části jsou uvedeny stručné popisy nejúspěšnějších francouzských ilustrátorů bajek s názornými ukázkami. Praktická část se soustřeďuje na analýzu veškerých českých vydání bajek, rozdělením na ilustrované a neilustrované edice a podrobnému popisu vybraných ilustrovaných titulů. V závěrečné části je zhodnoceno v čem spočívá originalita těchto českých vydání za pomoci jednotlivých analýz.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.